Με αφορμή ένα περιστατικό που έλαβε χώρα στον Οργανισμό μας, θεωρούμε ότι πρέπει να αποσαφηνίσουμε κάποια πράγματα ως προς την λειτουργία του Οργανισμού σε ότι αφορά καταγγελίες πολιτών για περιστατικά κακοποίησης ηλικιωμένων.
Την 28/06/2021 κάλεσε στην Κοινωνική Υπηρεσία του Οργανισμού μας κάποια κυρία, η οποία ήθελε να καταγγείλει περιστατικό με ηλικιωμένη, η οποία είναι θύμα παραμέλησης.
Η καλούσα, ωστόσο, δεν ήθελε να δώσει στην Υπηρεσία μας τα στοιχεία της.
Η κοινωνιολόγος που είχε βάρδια την ενημέρωσε ότι σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει η ίδια να απευθυνθεί την Εισαγγελία και εάν ο κύριος Εισαγγελέας κρίνει ότι πρέπει να ερευνηθεί το περιστατικό, τότε και μόνο τότε προχωρά η διαδικασία.
Την ίδια κατεύθυνση της είχαν δώσει και από την Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου στην οποία προηγουμένως είχε απευθυνθεί.
Την 29/06/2021 η ίδια κυρία κάλεσε εκ νέου στην υπηρεσία μας έξαλλη επειδή αρνούμαστε να πάμε από το σπίτι της ηλικιωμένης να την “σώσουμε”, όπως μας είπε.
Παρά τις προσπάθειες της κοινωνιολόγου να της εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους η υπηρεσία μας δεν μπορεί να προβεί σε επί τόπου και κατ’ οίκον παρεμβάσεις, ήρθε αντιμέτωπη με φωνές, νουθεσίες ως προς το τι πρέπει να κάνει (σύμφωνα με το τι φαντάζεται η καλούσα) και απειλές για μήνυση.
Η κοινωνιολόγος μας υποχρεώθηκε εκ των πραγμάτων να προβεί σε διακοπή της τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Λίγα λεπτά αργότερα, η ίδια κυρία, κάλεσε εκ νέου στην υπηρεσία μας απαιτώντας να μάθει τα στοιχεία της κοινωνιολόγου της υπηρεσίας μας. Η υπάλληλος του τηλεφωνικού κέντρου αρνήθηκε να ανταποκριθεί στο αίτημά της, δεδομένης της έως εκείνη την στιγμή συμπεριφοράς της, αλλά και διότι εκ του νόμου απαγορεύεται να δίδονται στοιχεία τρίτων και μάλιστα σε ανώνυμα πρόσωπα πολλώ δε μάλλον από το τηλέφωνο.
Η καλούσα απείλησε ευθέως ότι θα κάνει ανάρτηση στο facebook που θα λέει ότι η Υπηρεσία Silver Alert αφήνει μια ηλικιωμένη να πεθάνει.
Ο Οργανισμός μας είναι ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός Ιδιωτικού Δικαίου. Αυτό σημαίνει ότι δεν πληρώνεται για τις υπηρεσίες που παρέχει (ως Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός), ενώ δεν έχει τις δικαιοδοσίες που έχει ένας Δημόσιος φορέας, ακριβώς λόγω του ιδιωτικού χαρακτήρα. Ο Οργανισμός μας λειτουργεί διαμεσολαβητικά προς την Εισαγγελία, συμβουλευτικά ως προς τον πολίτη, βοηθητικά ως προς τις Δημόσιες Υπηρεσίες, αλλά και ως μοχλός πίεσης όταν υπάρχει ολιγωρία από τους δημόσιους φορείς.
Οι εργαζόμενοι σε αυτόν τον Οργανισμό δεν κάνουν επισκέψεις επί τόπου και κατ’ οίκον, καθώς δεν νομιμοποιούνται. Η κατ’ οίκον επίσκεψη εργαζομένου ή εθελοντή μας προκειμένου να ελέγξει την κατάσταση στο σπίτι οποιουδήποτε είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ. Επί τόπου και κατ’ οίκον επισκέψεις κάνει ΜΟΝΟ η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου και ΜΟΝΟ εφόσον έχει εντολή Εισαγγελέα.
Προκειμένου να εξελιχθεί ένα περιστατικό κακοποίησης ηλικιωμένου προς την Εισαγγελία, ο πολίτης οφείλει να προσκομίσει μια Υπεύθυνη Δήλωση με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής του, είτε επιθυμεί αυτό να το κάνει μέσω της Υπηρεσίας μας, είτε μέσω του Δήμου, είτε μέσω της Αστυνομίας.
Ενημερώνουμε κάθε φορά τους ενδιαφερόμενους πολίτες ότι μπορούν να γράψουν στην Υπεύθυνη Δήλωση ότι επιθυμούν να διατηρηθεί η ανωνυμία τους.
Σε περίπτωση που το περιστατικό το οποίο καταγγέλλουν αποτελεί κακουργηματική πράξη, τους ενημερώνουμε ότι εάν γίνει δικαστήριο εκεί θα κληθούν ως μάρτυρες. Σε περίπτωση που κάποιος πολίτης δεν επιθυμεί να δώσει στην Υπηρεσία μας τα στοιχεία του, η μόνη λύση είναι να απευθυνθεί ο ίδιος στην Εισαγγελία.
Ο Οργανισμός μας, αλλά και οι δημόσιοι φορείς, δεν μπορούν να πάρουν ευθύνη και να κινήσουν νομική διαδικασία στις περιπτώσεις που κάποιος πολίτης ανώνυμα τους είπε κάτι, κανείς δεν νομιμοποιείται να το πράξει, επειδή έχουν υπάρξει πάρα πολλές περιπτώσεις που μια καταγγελία γίνεται για εκδικητικούς λόγους.
Οι εργαζόμενοί στον Οργανισμό μας – όλοι επιστήμονες – δουλεύουν 24 ώρες, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο, παρέχοντας τις γνώσεις και τις υπηρεσίες τους ΔΩΡΕΑΝ προς τους πολίτες και είναι πάντα ευγενικοί.
Σε περίπτωση που ο οποιοσδήποτε πολίτης επιδείξει αγένεια και τους προσβάλλει εκφράζοντας ύβρεις και απειλές, έχουν κάθε δικαίωμα να διακόψουν την τηλεφωνική επικοινωνία. Δεν είναι υποχρεωμένοι να ανεχτούν την αγένεια κανενός.
Η προσβολή του κύρους του Οργανισμού μας ή της προσωπικότητας, της επαγγελματικής επάρκειας, του ήθους ενός εργαζομένου και εν ώρα υπηρεσίας με την αιτιολογία ότι ο εργαζόμενος δεν έπραξε όπως ήθελε ο πολίτης ικανοποιώντας την παράλογη ή και εκτός νόμου βούλησή του, επισύρει αντίστοιχα νομικές διαδικασίες της υπηρεσίας μας εις βάρος του κακόβουλου πολίτη.
Όταν βλέπουμε κάποιον ηλικιωμένο να υποφέρει, να κακοποιείται, να παραμελείται, δεν εναποθέτουμε τις ευθύνες σε τρίτους.
Το χρέος μας δεν είναι μόνο να πούμε “Α, μια ηλικιωμένη κακοποιείται”.
Υπάρχει διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί και όλοι είμαστε μέρος της.
Πελίνα Θεοδοσίου
Υπεύθυνη Τύπου και Επικοινωνίας
Τ: 211-3499700, 210-5246202
E-mail: pelina-communication@lifelinehellas.gr, communication@lifelinehellas.gr http://www.lifelinehellas.gr
http://www.facebook.com/group.php?gid=38809959733&ref=mf